Markt & Ondernemerschap

Als brancheorganisatie voor de industriële bakkerijen houdt de NVB zich ook bezig met het dossier Markt en Ondernemerschap.

Daarin worden onderwerpen en activiteiten meegenomen die betrekking hebben op het algemene klimaat en werkterrein van de leden van de NVB. Hierbij valt ondermeer te denken aan algemene marktontwikkelingen, innovatie, Convenant Oneerlijke Handelspraktijken, Convenant Ketenborging (door meer dan 95% van de NVB leden ondertekend), duurzaamheid en energie, export etc.

Ten aanzien van marktontwikkelingen laat de NVB marktgegevens collecteren bij het GfK in Dongen. Deze kwantitatieve marktcijfers worden twee keer per jaar opgenomen. Tevens laat de NVB een keer per jaar een imago onderzoek doen naar de beleving van brood bij de 17,2 miljoen Nederlanders. De coördinatie van deze onderzoeken wordt gedaan door het NBC. De NVB stelt deze onderzoeken gratis ter beschikking aan haar leden. 


Nieuws

Goedhart in Halfweg is voorzien van led-verlichting door 3XL SolarSolutions. De kantoren zijn voorzien van 120 bij 30 centimeter 3XL led-panelen van 24 watt in plaats van armaturen met 2 tl-buizen van 72 watt.

31-01-2019

Lees meer

Jumbo heeft zijn marktaandeel vorig jaar met 0,4 procentpunt zien toenemen tot 19,1 procent. Albert Heijn raakte juist 0,6 procentpunt kwijt en is nu nog goed voor 34,7 procent van de markt, blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeker Nielsen.

31-01-2019

Lees meer

De WW- en WGA-uitkeringen zijn aangepast. Wat betekent dit voor werknemers en werkgevers? Wordt een werknemer na 1 januari 2016 werkloos of langdurig ziek en werkt hij/zij langer dan 10 jaar? Dan is de duur van WW- of WGA-uitkering verkort. Dit heeft mogelijk financiële gevolgen, doordat de werknemer minder lang een WW- of WGA-uitkering ontvangt. Om dit op te vangen is de PAWW ontwikkeld door de sociale partners: de Private aanvulling WW en WGA.

31-01-2019

Lees meer

FAQ

Wat is Markt & Ondernemerschap

Dit onderwerp heeft betrekking op het terrein van wet en regelgeving met betrekking tot het ondernemen. Verder wordt binnen dit gebied ook gekeken naar de concurrentieverhoudingen binnen de levensmiddelenindustrie; het belangrijkste afzetkanaal van de leden van den NVB