Als brancheorganisatie voor de industriële bakkerijen houdt de NVB zich ook bezig met het dossier Markt en Ondernemerschap.
Daarin worden onderwerpen en activiteiten meegenomen die betrekking hebben op het algemene klimaat en werkterrein van de leden van de NVB. Hierbij valt ondermeer te denken aan algemene marktontwikkelingen, innovatie, Convenant Oneerlijke Handelspraktijken, Convenant Ketenborging (door meer dan 95% van de NVB leden ondertekend), duurzaamheid en energie, export etc.
Ten aanzien van marktontwikkelingen laat de NVB marktgegevens collecteren bij het GfK in Dongen. Deze kwantitatieve marktcijfers worden twee keer per jaar opgenomen. Tevens laat de NVB een keer per jaar een imago onderzoek doen naar de beleving van brood bij de 17,2 miljoen Nederlanders. De coördinatie van deze onderzoeken wordt gedaan door het NBC. De NVB stelt deze onderzoeken gratis ter beschikking aan haar leden.
Nieuws
FNLI-rapport over MVO-initiatieven in cacao, palmolie, soja en koffie
FNLI heeft op 15 oktober het rapport ‘Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen door de Nederlandse Levensmiddelenindustrie: voortgang in cacao, palmolie, soja en koffie in beeld’, overhandigd
ING thema update Demografie: Inspelen op vitale senioren en gemaksgeneraties
Nooit eerder kende Nederland zoveel eenpersoonshuishoudens. Nederlanders worden gemiddeld ook steeds ouder; het aandeel 65-plussers neemt toe. De gemaksgeneraties Y en Z (1986 – 2015)
Aanpassing regeling Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL)
Een van de compensatiemaatregelen van de overheid om het bedrijfsleven de gelegenheid te geven de Coronacrisis te doorstaan is de TVL. Deze regeling was tot
Links
Algemeen en Overheid:
- Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)
- Centraal Planbureau
- Ministerie van Economische Zaken
- Lijst Energiebesparende maatregelen Energieakkoord
- Convenant Ketenborging
- Voedselprijzenmonitor
Externe organisaties:
Imago: