Nieuws

Valt er nog wat te leren? Jazeker!

Resultaten online onderzoek ‘Investeren in leren’ De ontwikkelingen in de bakkerijbranche gaan razendsnel. Wat doen ondernemers en medewerkers eigenlijk om op de hoogte te blijven? Investeren zij juist wel of

Lees verder »
Algemeen

Ode aan brood 2019

De laatste week van maart en de eerste twee weken van april zal de Ode aan Brood commercial weer veel op de TV te zien zijn. In 2018 heeft de

Lees verder »
Algemeen

NVB Workshop over pensioenen

Op 16 april aanstaande organiseert de NVB een workshop over pensioenen. Tijdens deze workshop, die inhoudelijk verzorgd zal worden door de consulent van het Bakkerspensioenfonds, zal nader ingegaan worden op

Lees verder »
Leden nieuws

Interessante publicaties

  • Overview about important food trends in Health and Wellness – samengesteld door AIBI, de Europese branchevereniging voor de industriële bakkerij
  • Cereal Science Events Calendar – February 2019
Lees verder »
Product en Proces

Workshop Productherformulering voor de bakkerij- en zoetwarenbranche

Op donderdag 4 april organiseert Wageningen Food & Biobased Research (WFBR) een workshop over het herformuleren van bakkerijproducten en zoetwaren. De focus ligt op de fysische eigenschappen en de rol van (vervangende) ingrediënten, om van daaruit te komen tot technische oplossingen van de verlaging van suiker, zout en vet. En zo uw producten gezonder te maken.

Lees verder »
Leden nieuws

Reclamecode voor Voedingsmiddelen aangepast

Per 1 februari 2019 is de aangepaste Reclamecode voor Voedingsmiddelen(RvV) in werking getreden. De kern van de wijziging is dat het voor producten die niet voldoen aan de voedingskundige criteria, niet meer is toegestaan om kinderidolen (licensed media characters) gericht op kinderen tot 13 jaar op verpakkingen en/of Point-of-sale materiaal te gebruiken. Licensed media characters gericht op kinderen tot 7 jaar mogen überhaupt niet meer worden toegepast.

Lees verder »